Super Senior Slowpitch

Oysters har som forsvarende DM vindere 2022, tilmeldt et Slowpitch hold til turneringen 2023.

Slowpitch er det vi kalder Beer & Ball, med stor fokus på det sociale, nemlig hygge samtidigt med en god energi og en omgang bold 🙂

Alderskriterier:
M/K fra 30 år.
M 35+ som spiller 1. divisions softball.

Kamp længde:
7 innings eller 1,5 time. Ved påbegyndt inning lige før tiden er gået skal denne afsluttes inden, man kalder Game.
Pitching:
Bolden pitches langsomt til batteren med en bue på mellem 1,8-3,6 meter fra jorden. Pitcheren skal starte med og beholde en fod på pitcherpladen indtil bolden er sluppet.
Illegal pitch:
Hvis en batter beslutter sig for at svinge på et lillegalt pitch (kaldet af dommeren – f.eks. et pitch som ikke er højt nok) – da betragtes det som en ”delayed dead ball” – det betyder, at batteren efter at spillet er afsluttet, skal vælge mellem slaget og dets udfald/resultat – eller vælge at få en ”Ball”.
Strike Zone:
Er når bolden rammer pitcherpladen eller den bagvedliggende orange forlængelse af pitcherpladen.
Batter:
Batteren må ikke bunte.
Hvis der er 2 striks og batteren slår en foul ball = tæller det som 3. strike, hvor batteren er out.
En Batter som rammes af en pitched bold får ikke en walk. Bolden kaldes ”dead ball” og en ”ball” kaldes.
Runner:
Runners må ikke tage leads eller stjæle. Foden må først slippe basen, når bolden er ramt af batteren.
En Runner må gerne løbe gennem ALLE baser – 1., 2. og 3. Hvis man ikke vil løbe videre skal man gå direkte tilbage til basen. Hvis Løberen runder basen kan denne tagges out, hvis ikke de når tilbage til basen inden de bliver rørt. (Ligesom i fastpitch på 1. base.)
Løbe regler mellem 3. base og Homeplate:
Der tegnes 2 streger udfor foul linjen op mod 3. base. Den ene streg er ved homeplate (løberen scorer ved at løbe over denne) – den anden streg er halvvejs op mod 3. base. Såfremt en Løber har passeret stregen halvvejs mod Home – da må løberen ikke længere løbe tilbage mod 3. base – herved bliver det et Force Play på Home. Løberen scorer ved, at løbe over stregen ved homeplate inden, Catcheren når at røre homeplate – reglen er til, for at undgå sammenstød på Home.

Kamp Program 2023